x דיווח על תקלה
תאור תקלה:
שם:
דואר אלקטרוני:
יצירת קשר
חיפוש באתר

יזמות עסקית

תאריך: 02/10/2014 16:23

יזמות עסקית הינה היכולת להפוך רעיון טוב למוצר נמכר ורווחי. במהלך תהליך היזמות העסקית קיימות אינספור תחנות, אשר בכל אחת ואחת מהן יש לקבל החלטות חשובות עבור חיי המוצר.

מאמר זה ינסה לבחון את עולם היזמות העסקית ולבדוק כיצד מזהים רעיון שנכון להפוך אותו לעסק, מהם המכשולים שעשויים לעמוד בפני יזם בדרך לייצר את המוצר שלו וכיצד מתכוננים באופן נכון לקראת הקמת עסק?

מאפייני אישיות שמתאימים ליזמות עיסקית

במרבית המקרים, יזמות עיסקית הינה תחום עיסוק שדורש הרבה כריזמה.

מצידו האחד של המטבע, כל היזמים מקווים לייצר מותג שישיג דריסת רגל בשוק, ירוויח הון ויהפוך את מאמציהם למשתלמים.

מן הצד השני חשוב לזכור, כי בשלבים ההתחלתיים של היזמות העסקית, מדובר בהשקעה רבה של זמן, אנרגיה וכסף, כאשר הרווחים על השקעה זו - עשויים להתקבל רק בעתיד ולעיתים אף לא יתקבלו כלל.
|
למרות נתונים אלו, בחלק גדול מן המקרים, יזמים עסקיים רבים אינם מתכוננים כראוי לקראת המסע שאליו הם רצים וכך רבים מהם (גם אלה שהחזיקו ברעיונות טובים) נאלצים לטעום את טעמו של הכישלון.

בתחילת דרכו של עסק יזמי, יש צורך ביחסי אנוש מעולים, כריזמה, דחף חזק, אמונה ויכולת שיווקית לייצר יש מאין.

לקריאה נוספת: ייעוץ שיווקי לעסק מצליח

במקביל למכלול התכונות הזה, יש לפעול גם במישור הלוגיסטי ולתאם ולקיים פגישות עם גורמים רלבנטיים כמו משקיעים פוטנציאליים, ספקים ולקוחות מוסדיים בכדי להעביר להם את החזון במוצר.

ההפסד הרב ביותר נגרם למי שמתחיל את תהליך היזמות העסקית ולאחר מכן מגלה שאין לו את המוטיבציה או היכולות להמשיך ולתפעל אותו.

מאפייני מוצר או שירות שמתאים ליזמות עסקית

אם יש לך מוצר, או שירות, שאתה מעוניין לפתח - השלב הראשון הוא לבדוק כי מדובר במוצר שיש לו קהל יעד. במילים אחרות, צריך להבין מהי הייחודיות של המוצר ולדעת לנסח ולשווק אותה בדיוק. כך שהחשיבות הראשונית להצלחת המוצר, טמונה בזיהוי צורך בשוק אשר עד עתה לא היה לו מענה מספיק איכותי ואשר פיתוח המוצר או הפצת השירות - יספקו עבורו את המענה החסר.

קיראו בהרחבה על:
בדיקת כדאיות כלכלית לעסק

בנוסף, יש צורך לאפיין את קהל היעד הספציפי אשר עתיד להשתמש במוצר. לשם כך, ניתן לערוך סקר שוק קצר ובו לפנות אל קהל היעד על מנת לברר באופן חד משמעי, כי הוא אכן מגלה עניין במוצר כפי שהוא מתואר לו על ידי היזם.

חשיבה יסודית על כשלים אפשריים

נתון נוסף שחשוב לברר הוא שהמוצר אינו מכיל מאפיינים אשר לא יאפשרו לשווק אותו לקהל היעד. למשל, כדאי לוודא שאם יש צורך ברשיונות עבור פתיחת העסק - אכן ניתן לקבל רשיונות אלה.

יש לבדוק היטב כי המוצר אינו מכיל מאפיינים שירחיקו את קהל היעד שלו ממנו (למשל, נסיון למכור תיקים מעור פרה לקהל יעד הודי) ואם יש צורך - אף לבצע שינויים שונים במוצר או בשירות, על מנת להתאים אותו לקהל הרצוי. את הנתונים הללו יש לבחון כבר מראש, על מנת שלא לבזבז את מאמצי השיווק והפיתוח הראשוניים.

יזמות עסקית - הלכה למעשה

אם יש בידיכם פטנט ייחודי, שיקלו לרשום אותו ככזה במשרד הפטנטים הישראלי, או הבין לאומי. אם אתם מגלים שתצטרכו כמות נכבדת של כספי השקעה על מנת לעבור לשלב הייצור או הפיתוח - מומלץ להתחיל ולחפש משקיעים.

קיראו בנושא: גיוס הון

תוכלו לחשוב על ייצור אב טיפוס (פרוטו - טייפ) למוצר שלכם, על מנת לנהל פגישות עבודה יעילות ולהמחיש באופן ברור יותר את פעילותו של המוצר. כדאי גם לשקול בחיוב הכנה של תכנית עסקית, אשר תהווה כלי עזר לשכנוע משקיעים פוטנציאליים.

חשוב לזכור: אמנם שלב השיווק הוא סיזיפי בתחילתו, אך הוא הכרחי בתהליך של יזמות עסקית ותופתעו לגלות כי נחרצות ועמידות לאורך זמן עשויים להשתלם.

לקריאה נוספת: תפקידו של רואה חשבון במיזוג ורכישת חברה

ליחצו כאן להוספת תגובה
סגור



סגור