x דיווח על תקלה
תאור תקלה:
שם:
דואר אלקטרוני:
יצירת קשר
חיפוש באתר

ייעוץ שיווקי - כל עסק זקוק לשיווק מנצח!

תאריך: 29/09/2014 14:26

שיווק הינו גולת הכותרת של כל עסק כלכלי. נאמר לא מכבר, כי עסק נכשל או מצליח על פי איכות השיווק שלו ולא על פי איכות המוצרים או השירותים שהוא מייצר.

גם אם אתה מתכוון לפתוח עסק בתחום שבו אתה הטוב בארץ, ואין לך מתחרים בתחום איכות המוצר – אם לא תדע לשווק את מוצריך נכון – יתכן שלא הרבה ישמעו על העסק שלך או על טיב המוצרים שלו. כך שכל עסק, בכל תחום, צריך שיווק מנצח.

במאמר זה נסקור את האפשרות לקבל ייעוץ שיווקי לעסקים. נבדוק עבור מי יכול ייעוץ שיווקי להיות פתרון טוב, כיצד מוצאים יועץ שיווקי ראוי, מהם תחומי האחריות שלו וכיצד בוחרים יועץ שיווקי אשר מתאים למטרות הארגון הספציפי.

אם העסק שלך מצויין בייצור אבל חלש בתחום השיווק – ייתכן שהמאמר הזה יסייע לך לקבל החלטה שתקדם את העסק שלך קדימה.

ייעוץ שיווקי הינו ייעוץ מטעם מומחה שיווק, אשר חוקר ויורד לעומק המוצרים או השירותים שהעסק מספק וביחד עם מקבלי ההחלטות בעסק בונה מערך טקטי ואסטרטגי של שיווק, פרסום או מכירות, בערוצי השיווק השונים.

לקריאה נוספת:
הערכת שווי החברה

יועץ השיווק הינו אדם בעל נסיון רב בתחום השיווק והפרסום, אשר יודע לנהל מסעות פרסום והליכי שיווק בתחומים שונים ובשלבים השונים של חיי המוצר והעסק.

מי יכול להיעזר ביועץ שיווקי?

כאמור, ברוב המכריע של המקרים - גם עסק מעולה בתחומו מוכרח להשקיע בפרסום ושיווק. אפשרויות הפרסום והשיווק לכל עסק ומוצא הן רבות ומגוונות והאפשרויות לתקציב שיווק הן אין סופיות.

בחברות גדולות ניתן למצוא איש שיווק או מכירות, שתפקידו לנהל את תקציבי הפרסום והמכירות, להפיק לקחים, לשמור על קשר עם מפרסמים ולהגדיל את הפופולאריות של המוצר והשירות בהדרגה על ידי חשיפה לשווקים רלוונטיים.

קיראו גם בנושא: הנהלת חשבונות באינטרנט

בחברות קטנות ובינוניות, בהן לא תמיד יש צורך באיוש מישרה לצורך החלטות שיווקיות אלה, נכון יהיה להעסיק יועץ שיווקי ולבנות איתו מערך פרסום, שיווק ואולי אף מכירות.

מתי נכון להיעזר ביועץ שיווקי?

אם העסק שלכם אינו מעסיק איש שיווק או פרסום, מומלץ להיעזר בשירותיו של יועץ שיווק בנקודות מפתח בחייו של העסק. 

לקריאה נוספת: ייעוץ אסטרטגי

למשל כאשר העסק נפתח, בהשקתו, או כאשר חושפים אותו לקהל. יועץ שיווקי עשוי לעזור בהחלטה – כיצד להתחיל לשווק את המוצר או השירות?

זמן טוב להיעזר ביועץ שיווקי, הוא לפני שינויים: כאשר יש צורך לשנות, להחליף, להגדיל או להקטין תקציבי שיווק,

כאשר נוסף או פוחת מוצר מקו המוצרים המפורסמים, כאשר יש צורך או רצון בשינוי המסר המפורסם,

או כאשר נולד הרצון "להזרים דם חדש" במסרים השיווקיים או הפרסומיים של העסק,

כאשר יש צורך להגדיר מחדש את קהל היעד של המוצר או השירות, כדי לרכז את מאמצי השיווק באופן מיטבי.

כיצד בוחרים יועץ שיווקי מתאים לעסק?

יועץ שיווקי צריך להיות אדם בעל נסיון רוחבי וגם עמוק בתחום השיווק, הפרסום והמכירות.

כדאי שהיועץ השיווקי יביא עימו ניסיון ממספר חברות שונות, בהן ליווה תהליכי שיווק ופרסום לאורך זמן.

כמו כן מומלץ שהיועץ השיווקי יהיה בעל רקע בתחום הייעוץ, לימודי אימון או נסיון בתחום ההדרכה ויחסי אנוש, בכדי שיוכל להסביר ולהדריך באופן ברור ויעיל את ההנהלה והצוות בנוגע למסקנותיו. ודבר אחרון - חשוב שהיועץ השיווקי שתעבדו איתו בסופו של דבר, יהיה אדם שמעורר בכם חיבה והערכה.

כדאי לקרוא בנושא: יעוץ לעסקים קטנים ובינוניים

דברו עם היועץ השיווקי שאתם מתכוונים לעבוד עימו וודאו כי השיחה עימו נעימה וקולחת. בסופו של דבר, יועץ זה ישתלב בארגונכם לתקופה מסוימת ויעלה בפניכם את מסקנותיו. משום כך, חשוב כי האדם שייבחר יהיה מקצועי, אמין ונעים.

לקריאה נוספת: יעוץ פיננסי וניהול כספים

ליחצו כאן להוספת תגובה
סגור



סגור